A legnagyobb kikötő Pireas-ban van, de természetesen ezen kívül több kisebb-nagyobb településről is indulnak járatok, pl. Thessaloniki. A jegyeket már előre is meg lehet venni, az interneten, de akár a helyszínen található jegyirodákban is be lehet szerezni.
Még pár gondolat a komphajózásról: mi Pireas-ból indultunk és ott is vettük meg a jegyeket. Bár elsőre iszonyatos káosz uralkodik mindenhol, de azért bár időnként tényleg kaotikus az egész, csak működik a rendszer
. Elsőnek is meg kell keresni az aktuális társaság irodáját és meg kell venni a jegyet. Ehhez elképzelhető, hogy körbe kell járni az egész kikötőt, ezért mindenképp be kell előzetesben kalkulálni, hogy 1-2 órát ez igénybe vehet.
Ha megvan a jegy, akkor meg kell keresni, hogy honnan indul a hajó és ha van lehetőség, akkor a közelében leparkolni. Egy fórumon érdekes infót olvastam a felszállásról, nevezetesen, hogy tolatva kell felmenni a hajóra
. Rögtön leszögezném, hogy ez nem igaz! Gondoljuk csak végig, hogy milyen káosz lenne, ha a különböző képességű vezetők nekiállnának tolatni a felhajtó rámpán
.
Az igazság az, hogy a rendszer úgy van kialakítva, hogy fent a fedélzeten már eleve úgy állítják be a járműveket, hogy célállomás szerint is csoportosítják a őket és nem kell tolatni a fel és lehajtáshoz. Valamint külön a motorokat, külön a gépkocsikat és általában a végén a teherautókat. Ettől függetlenül, előfordulhat, hogy fent a fedélzeten néhol kell tolatni, de ebben maximálisan segít a személyzet.
De a fel és lehajtásnál és még soha nem tolattam, pedig pár komphajót megjártam! A lényeg az, hogy nem megoldhatatlan a feladat, a személyzet toppon van és biztonságosan megold mindent.
A komphajókon étterem is van, de mi pl. az indulás előtt Pireas-ban a kikötő környékén található egyik kis étteremben vettünk pár gyrost, ami így sokkal olcsóbb volt, mint a hajó fedélzetén lévő étkezés. Fontos, hogy azt amit az utazás alatt magunknál akarunk tartani: élelem-ital, fényképező, stb. azt a jármű elhagyásakor, felszállás után, vegyük magunkhoz, mert amikor elindul a hajó, akkor lezárják az odavezető ajtókat és csak akkor lehet ismét odajutni, ha megérkeztünk.
Továbbá fontos lehet, hogy több különböző jegy is vehető, pl. fedélzetre szóló vagy akár kabint is lehet bérelni. Elég nagy árban a kettő között a különbség, így mérlegelni kell, hogy megéri-e megvenni? Nem a legkényelmesebb, de a fedélzeten vagy bent a hajóban található üléseken is ki lehet bírni az utazást. Aki úgy érzi, az akár egy matracot vagy plédet leterítve a hajó belsejében is lefekhet a földre. Egyébként sokan így csinálják
.
Mi ezekkel utaztunk:
ANEK LINES és
BLUE STAR FERRIES